17 April 2009

LAWATAN TIDAK RASMI S.U.A EX - USNO KE TAWAU SABAH PADA 19HB. MEI 2009

Dalam satu lawatan tidak rasmi ke Tawau Sabah baru baru ini, saya sempat mengadakan perbincangan dengan beberapa pemimpin akar umbi bekas USNO bagi membincangkan masa depan pertubuhan yang telah di tolak pendaftarannya ini oleh Pendaftar Pertubuhan ini.
Akar Umbi juga mempersoalkan mengapa PERTUBUHAN BEKAS USNO tidak boleh didaftarkan sedangkan banyak Parti Parti Politik dan Pertubuhan yang telah banyak diluluskan di MALAYSIA BARAT dengan senangnya bebanding Pendaftaran PERTUBUHAN Politik dan NGO di MALAYSIA TIMUR .Pihak Kami memaklumkan PENOLAKAN TANPA SEBAB atau ALASAN memang amat sukar diterima oleh EX-USNO, walaupun kita melihat bahawa USNO Sabah adalah PARTI KEMERDEKAAN Negeri ini dan mempunyai 'sentimentle Value' bagi Rakyat Sabah.
Dalam perbincangan ini bekas ahli ahli usno akar umbi Tawau telah mencadangkan supaya Parti Politik baru hendaklah ditubuhkan bagi membelah masa depan mereka atau menyerap masuk ke Parti Parti Politik yang sedia ada bagi meneruskan perjuangan.
Walaubagaimanapun pihak saya memaklumkan supaya semua ahli USNO bersabar sehinggalah satu pengistiharan rasmi dibuat oleh Barisan Kepimpinan Penaja pada masa akan datang.
Perjumpaan tidak rasmi ini cukup membayangkan betapa Ahli bekas USNO tidak akan berganjak dan terus berjuang untuk masa depan rakyat Sabah.