27 September 2009

KELULUSAN PARTI BARU MAKKAL SAKTHI MENYAKITKAN HATI ex-USNO SABAH


Dengan Bangganya Presiden Makkal Sakti Parti Baru Memperlihatkan SIJILnya.

Kelulusan Parti Baru Makkal Sakthi oleh R.O.S baru baru ini dipersoalkan oleh EX-USNO Sabah yang telah di tolak pendaftaranya oleh pihak R.O.S tanpa alasan. Kami amat kesal memang sah ada " DOUBLE STANDARD " untuk melayan rakyat di Negara ini khasnya RAKYAT SABAH.

Rakyak di dahulu dan Prestasi diutamakan itu lah konsep 1Malaysia yang diperkenalkan oleh Pendana Menteri kita.

Amat menyedihkan sekali perkara sebegini berlaku...

Rakyat Bumiputera Sabah berjuang untuk mendaftarkan NGOnya EX-USNO bagi membelah rakyat dapat dibela melalui lunas Undang Undang dan Peraturan.

kami telah telah bertungkus lumus selama 2 tahun untuk mendapat hak kami , Namun Makkal Sakthi Parti Baru yang di daftar dalam masa 2 bulan boleh diluluskan oleh pendaftar Pertubuhan tanpa masalah.

Perkara ini hanya menyebabkan Rakyat Sabah seolah-olah dilayan sebagai kelas 2 dalam Negara yang mengamalkan sistem DEMOKRASI.

Selaku Setiausaha Agung Ex-USNO saya memberi ingatan awal kepada pihak R.O.S dan Kerajaan supaya sensitif terhadap rakyat Negara khasnya Rakyat Sabah supaya dapat menangi isu EX-USNO ini secara adil dan saksama.

Kami dari EX-USNO tidak ingin bertindak seperti HINDRAF untuk mendapat HAK KAMI kerana kami percaya saluran dan peraturan yang sedia ada boleh menyelesaikan semua permasalahan rakyat dalam negara ini.

Ahli Ahli EX-USNO di minta bertenang menghadapi KETIADILAN ini, Insyallah kami akan membuat KEPUTUSAN yang terbaik untuk anda semua KHASnya penyokong penyokong USNO.

Sekian.

Abdullah Sani Hj. Abdul Salleh
S.U.A Ex-USNO.